سوالات مربوط به ماچا

گیاه چای که به طور خاص برای تهیه ماچا (Matcha) در ژاپن رشد داده می‌شود، به طور معمول به مدت دو تا چهار هفته با سایبانهایی پوشانده می‌شود تا میزان کلروفیل آن‌ها قبل از اینکه برگهای چای جمع‌آوری شوند، افزایش یابد.
پس از برداشت دستی، قسمت‌های شیرین برگ چای بخاردهی و خشک شده و سپس بوسیله آسیابهای سنگی مخصوصی، پودر شده که ماچا نامیده می‌شود.
بر اساس مطالعات موسسه ملی سلامت و دانشگاه Tufts امریکا، در سال 2004، ماچا بعنوان غنی‌ترین منبع آنتی اکسیدان EGCG شناخته شد. این آنتی اکسیدان به همراه کافئین موجود در ماچا سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و چربی را در جریان خون آزاد می‌کند و در نتیجه بدن می‌تواند از چربی بعنوان سوخت استفاده کند. مصرف ماچا فرآیند ترموژنیک (سوزاندن کالری‌ها) در بدن را از ۱۰ % تا ۴۳% افزایش می‌دهد.

۱. افزایش چربی سوزی، به علت وجود آنتی اکسیدان EGCG
۲. جلوگیری از سرطان، به علت وجود پلی فنول
۳. ایجاد آرامش و افزایش تمرکز، به علت وجود ال تینانین
۴. کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲، به علت کاهش میزان گلوکز ناشتا
۵. افزایش سلامت پوست و برطرف کردن آکنه، به علت وجود آنتی اکسیدان

از آنجایی که ماچا به صورت پودر است، برخلاف سایر چای‌ها نیازی به دَم کردن ندارد. هر بسته ماچا را می توانید با آب یا شیر ترکیب کرده و میل نمایید. از آنجایی که ماچا زود ته‌نشین می‌شود، بهتر است سریعا بعد از هم‌زدن، میل نمایید. همچنین ‌می‌توانید از شیرین‌ کننده‌های طبیعی مانند عسل نیز استفاده نمایید.

روزانه دوبار و 2 ساعت قبل از وعده های اصلی بهترین زمان مصرف است. در صورتي كه شما ميخواهيد با هدف كاهش وزن و چربي سوزي، از ماچا استفاده كنيد، بايد در كنار برنامه غذايي و ورزشي خود، جايگاه مناسبي را براي ماچا نيز در نظر بگيريد. پيشنهاد ما نوشيدن دو فنجان ماچا در روز (صبح و عصر) است، دقت كنيد كه ٢ ساعت قبل يا بعد از وعده هاي اصلي غذايي مصرف كنيد تا در جذب آهن موجود در غذا اخلال ايجاد نشود. مصرف بيشتر از اين هيچ مانعي ندارد، اما اگر فكر كنيد با مصرف بيشتر ميزان چربي بيشتري ميسوزانيد در اشتباهيد، چراکه بدن شما ميزان مواد مغذي مورد نياز را دريافت كرده و بقيه را دفع مي نمايد.

خیر، از آن جایی که ساقه و ریشه جدا شده و فقط قسمت‌های شیرین برگ پودر می‌شوند، ماچا نه تنها تلخ نبوده بلکه اصطلاحا یک شیرینی پنهان (Subtle Sweetness) دارد.

زمانی که شما یک فنجان ماچا می نوشید، کافئین موجود در آن بسیار آهسته جذب می شود(جذب کافئین در بدن 4 ساعت طول می کشد.) و به جای اینکه به یکباره سطح انرژی شما را بالا ببرد و در واقع یک شوک انرژی به شما بدهد، به صورت پایدار سطح انرژی شما را بالا می برد. علت پایداری انرژی حاصل از نوشیدن ماچا این است که ماچا دارای آمینو اسیدی کمیاب به نام ال تیانین می باشد که به بدن شما کمک می کند تا کافئین را به نحو متفاوت استفاده نماید. کافئین و ال تیانین در واقع مکمل همدیگر هستند: نقطه قوت یکی باعث جبران نقطه ضعف ماده دیگر می‌شود. کافئین باعث می شود تا میزان تمرکز و سطح انرژی شما افزایش یابد اما در همان حال باعث می شود تا ضربان قلب و فشار خون شما زیاد شود و احساسات منفی مانند استرس به سراغ شما بیاید. در مقابل ال تیانین یک مسکن طبیعی است که ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد و امواج آلفا را در مغز شما افزایش می دهد که منجر به حالتی از هوشیاری و آرامش همزمان می شود.

ماچا محتوی مقدار زیادی کلروفیل است. کلروفیل یک سم زدایی قوی است که می‌تواند مواد مضر را حذف کرده و با رادیکال‌های آزادی که به سلول‎های پوست آسیب می‌زند، مبارزه می‌کند. ماچا به‌خصوص برای آکنه بسیار مناسب است چرا که می‌تواند تولید چربی پوست را کاهش دهد.

ماچا مانند همه چاي هاي سبز فاقد هرگونه عوارضي است. جز اينكه در افرادي كه دچار مشكل قند خون هستند ميتواند كمي افت قند خون ايجاد كند كه در اين حالت نيز با صرف قند يا شكر ميتوان با اين مشكل مقابله كرد.

مصرف انواع چاي ها براي خانم هاي باردار و شيرده تا حد زيادي منع شده است. اين افراد بايد براي مصرف ماچا نيز با پزشك خود مشورت كنند.

از آنجایی که ماچا به صورت پودر است، از آن می‌توان در تهیه انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، شیرینی، شکلات، دسر و حتی ماسک صورت نیز استفاده کرد. به منظور کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد ماچا و کاربردهای آن به سایت matchano.ir مراجعه فرمایید.

سوالات مربوط به برند ماچانو و ثبت سفارش

سایت ماچانو دارای نماد اعتماد الکترونیک است. نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است برای کسب و کارهای اینترنتی که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت کسب و کارهای تجارت آنلاین صادر می‌شود. در صورتی که یک سایت نماد اعتماد الکترونیکی یا ” ای نماد ” داشته باشد به این معنی است که هویت این کسب و کار توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی احراز شده است، سایت ماچانو دارای نماد اعتماد الکترونیک است. شما می‌توانید با بررسی نماد اعتماد الکترونیک سایت ماچانو با خیالی آسوده به مجموعه ما اعتماد کنید.

وب سایت‌های فروشگاهی معتبر، چند راه ارتباطی برای کاربران فراهم می‌کنند و شما می‌توانید در صورت لزوم با آن‌ها تماس گرفته و سوالات و مشکلات خود را با پشتیبانی آن‌ها مطرح کنید. بنابراین وجود آدرس‌، شبکه‌های اجتماعی، شماره تماس و سایر راه‌های ارتباطی در سایت یکی از نشانه‌های اعتبار وب سایت است. سایت ماچانو با داشتن راه‌های ارتباطی متعدد به شما این آسودگی خاطر را می‌دهد که با یک مجموعه با سلامت کامل در ارتباط هستید .

از دیگر نکات مهم در اعتماد به فروشگاه‌های اینترنتی، بررسی نحوه دریافت مبلغ است. فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت در محل را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند، از اعتبار بالایی برخوردارند و می‌توانید با خیال آسوده به آن‌ها اعتماد کنید . سایت ماچانو با ارائه خدمت امکان پرداخت در محل به کلیه نقاط کشور عزیزمان اعتبار خود به عنوان یک فروشگاه اینترنتی را ثابت کرده است.

ماچانو به عنوان یکی از برندهایی که در ایران به صورت تخصصی بر روی ماچا کار می‌کند، ماچا را در حجم زیاد از یکی از معتبرترین شرکت‌های ژاپنی تهیه کرده و در ایران به صورت قانونی تحت نظارت رسمی سازمان غذا و دارو ایران بسته بندی می‌کند. این فرآیند باعث شده تا محصولات ماچانو کاملا با کیفیت و معتبر باشند و حتی در بازارهای کشورهای منطقه نیز توزیع شده‌اند.

براي ثبت سفارش از طريق سايت، كافيست از منوي فروشگاه محصولات مورد نظر خود را انتخاب كنيد. بعد از تكميل سبد خريد خود، ميتوانيد از طريق پرداخت اينترنتي نسبت به نهايي كردن خريد خود اقدام كنيد. شماره سفارش را تا تحويل محصول نزد خود نگاه داريد.
در صورت بروز مشكل در خريد اينترنتي از طريق تماس تلفني و يا واتساپ، از راهنمايي همكاران ما در پشتيباني استفاده كنيد.

شماره تماس: 44038851-021

وتساپ: 09330204650

در خرید از طریق ثبت سفارش در فروشگاهِ سایت ماچانو پس از انتخاب محصولات بایستی مبلغ خرید از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی پرداخت شود. همچنین برای کلیه مردم در تمام نقاط کشور این امکان برقرار است که در خرید از فروشگاه سایت ماچانو از گزینه پرداخت در محل استفاده کرده و مبلغ سفارش را هنگام تحویل سفارش پرداخت کنند

سایت ماچانو امکان ارسال سفارش به کلیه نقاط کشور را برای مشتریان خود فراهم کرده است. زمان و نحوه ارسال کالا پس از خرید شما به صورت زیر است:

برای ساکنین محترم شهر تهران سفارش‌ها در طول روز در دو بازه‌ی زمانی ارسال می‌شوند. شیفت صبح تحویل سفارشات از ساعت 9 تا 14 و شیفت بعدازظهر از ساعت 13 تا 18 می‌باشد. همچنین مشتریان عزیز ساکن شهر تهران می‌توانند تاریخ تحویل سفارش خود را از فردای روز ثبت سفارش انتخاب نمایند.

در روز پنجشنبه فقط یک بازه‌ی ارسال وجود دارد و آن بازه‌ی زمانی ساعت 9 تا 14 است.

سفارشات مشتریان عزیز شهر تهران با استفاده از پیک شهری ارسال می‌شود.

برای ساکنین محترم سایر نقاط کشور:

سفارش شما فردای روز ثبت سفارش تحویل اداره پست یا تیپاکس (به انتخاب شما) شده و ارسال می‌گردد.

برای تمامی مشتریان عزیز در سراسر کشور امکان پرداخت پس از تحول سفارش فراهم است.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
حساب کاربری من
0 علاقه مندی
0 مقایسه